Tuesday, February 8, 2011

Nawfal dah setahun!!!

My favorite toy... a sthetoscope (I hope the spelling is correct though)
Ummi, when am I going to get a new brother/sister?

Saya memang suka menyibuk masa mak ayah saya tengah makan...itu hobi saya

Saya acah-acah je makan ni...saya tak cukup gigi pun nak kunyah

Saya suka makan Domino Pizza walaupun baru ada dua batang gigi
Bukan saya sorang je yang suka Domino Pizza tau

Keletihan setelah seharian beghambat

My two dear chubby cutey sons

Masa berlalu dengan begitu pantas. Sedar ataupun tidak, 6 Februari yang lepas, Nawfal kini sudah pun genap berumur setahun. Mengapa dirasakan setahun terlalu pantas? Mungkin kerana saya kurang meluangkan masa bersama Nawfal berbanding bersama Nu'man. Tekad saya tahun ini untuk meluangkan lebih masa bersama Nawfal berbanding tahun lepas. Saya tahu Nawfal pun amat mendambakan masa yang berkualiti bersama saya. Setiap kali pulang dari kerja, beliau akan berkejar mendapatkan ummi untuk bersamanya membuka pintu.
Kadangkala saya simpati dengan Nawfal yang selalu beralah dengan abangnya. Mungkin Nu'man terlalu dimanjakan menyebabkannya enggan berkongsi permainan bersama Nawfal. Setiap perebutan pasti ada yang kalah dan menang. Setiap kali ianya berlaku, Nawfal seperti sudah dapat mengagak Nu'man lah yang akan menjadi pemenang. Nawfal redha sahaja dengan keputusan abah dan umminya.
Oleh kerana sikap Nawfal yang sering beralah dan pandai membawa diri, menjadikannya kanak-kanak yang lasak dan cergas. Panggilan saya kepada Nawfal, 'Hero Abah'. Semoga Hero Abah suatu hari nanti menjadi Hero Dakwah. Ameen. Selamat Hari Lahir Nawfal abah seorang.

"Dan aku (Nabi Hud) tidak meminta imbalan kepadamu atas ajakan itu. Imbalanku hanyalah dari Tuhan seluruh alam" (As- Syu'ara : 127)

No comments:

Post a Comment