Sunday, October 24, 2010

Gambar Lagi

Assalamualaikum wrh wbt...

Selawat dan salam ke atas Rasul junjungan serta ahli keluarga baginda yang dikasihi. Tidak lupa juga para sahabat yang setia bersama di sisi baginda tatkala susah dan senang. Sejak bulan Syawal yang lalu, jadual saya semakin padat. Sejak fasa transisi IKRAM, jadual tarbiah semakin ketat dan kemas. Jika dahulunya usrah akan berehat ketika tibanya Ramadhan dan hanya akan bersambung semula setelah Raya Korban berakhir. Kini, usrah tetap diteruskan di bulan Ramadhan dan program-program wasail tarbiah seperti daurah dan muktamar semakin rancak berjalan. Alhamdulillah, suasana atau biah sebeginin amat menggembirakan saya. Cuma yang saya khuatirkan ialah masa bersama anak-anak yang semakin kurang. Oleh kerana terlalu sibuk juga, saya tidak sempat untuk berkongsi sedikit ilmu daripada bacaan saya ataupun program-program yang saya hadiri ke dalam blog ini. Insya Allah saya akan lakukannya nanti apabila ada masa yang terluang. Mungkin bulan November nanti barang kali. Buat masa ini saya kongsikan gambar-gambar yang saya ambil ketika Syawal yang lalu. Nantikan perkongsian pengisian daripada Syeikh Muhammad Hamed Elawa dari Maktab Asia (Ikhwanul Muslimin) ketika Muktamar Tarbawi Nasional yang telah saya hadiri baru-baru ini. Sehingga berjumpa lagi. Selamat berjuang di jalan dakwah !!!

Nawfal sedang asyik bermain dengan permainan kegemarannya


Nu'man dan Nawfal kini sudah pandai bermain bersama

Ummi, ni sape punya bersepah-sepah ni? Hehe

Apolah abah amik gambar den senget...huhu
Ada rupa jawa tak?
Nu'man dah pandai bergambar sekarang
Sape ajar posing cam ni ni?
Anak bulan Syawal yang baru berusia 3 hari (or malam?)
Pemandangan di jeti Sungai Muar
Rumah nenek saya di Linggi, Port Dickson. Sesak dengan kereta anak-anak dan cucu-cucu
Rumah Wan saya yang juga terletak di Linggi, Port Dickson. Bahagian belakang rumah telah ditambah pada lewat 80an. Asalnya dapur jauh lebih kecil daripada yang ada sekarang
Bahagian asal rumah wan saya yang dibina sekitar tahun 1930an. Hampir mencecah 80 tahun usianya.

"Dan aku (Nabi Hud) tidak meminta imbalan kepadamu atas ajakan itu. Imbalanku hanyalah dari Tuhan seluruh alam" (As- Syu'ara : 127)

No comments:

Post a Comment